Nie, to nie będzie kolejny artykuł z serii „śledź swoje statystyki”. W zasadzie mogłabym rozwinąć tytuł, by brzmiał tak: „Czy wiesz, czego klienci szukają na Twojej stronie i dlaczego nie jest to produkt, który chcesz im sprzedać?”
Zrobiło się kontrowersyjnie, prawda? A wręcz zapachniało clickbaitem. Spokojnie, nie będę Cię raczyć tego typu bzdurami i już wyjaśniam, o co chodzi.
Czy zdarzyło Ci się kiedyś obudzić rano i pomyśleć: „Aaa kupię sobie nowy odkurzacz”? Nie? No cóż, nic dziwnego. Większość z nas nie marzy o takich rzeczach, a ich zakup nie jest naszym celem samym w sobie.
Pomimo tego, kiedyś zapewne kupiłeś odkurzacz – tak jak każdy. Co więc skłoniło Cię do tego, jeśli nie czysta chęć posiadania buczącego sprzętu AGD? Problem. I niezależnie od tego, czy akurat wyprowadziłeś się do swojego pierwszego mieszkania i najzwyczajniej w świecie nie miałeś odkurzacza, czy też miałeś, ale zaczynał niedomagać/ był ciężki i nieporęczny/ jego moc słabła (skreśl niepotrzebne 😉), pojawił się Twój kłopot: Męczyłeś się, sprzątając.
A gdyby wówczas, w podobnej cenie, ktoś zaproponował Ci mopa, który myje i odkurza jednocześnie, czy nie rozważyłbyś takiego zakupu? Kto wie. No właśnie, bo tak naprawdę nie chciałeś kupić odkurzacza, tylko rozwiązać Twój problem.
Dowód?
Niedawno moja znajoma rozważała zakup hulajnogi elektrycznej. Do pracy ma niedaleko, a ulice, którymi się porusza, są rano bardzo zatłoczone. Wiesz, na co finalnie się zdecydowała? Na rower. Bo tak naprawdę nie chciała kupić hulajnogi. Chciała tylko sprawnie dojeżdżać do pracy.
Jaki z tego morał?
Dobry tekst sprzedażowy odpowiada na potrzeby Twoich klientów. Jednocześnie mówi o produkcie i o problemach jakie pomoże rozwiązać. Nie skupia się na cechach danej rzeczy (lub usługi), ale na korzyściach, jakie daje jej posiadanie. Jeśli przedstawisz swoją ofertę w taki sposób, możesz być pewien, że obroty Twojej firmy wzrosną.
Chcesz, abym stworzyła dla Ciebie skuteczny tekst sprzedażowy? Napisz do mnie:
Chcę mieć skuteczne teksty!